söndag 20 mars 2011

Våra drömmar

För två år sedan var jag och maken på jakt efter ett hus. Vi sprang på visning efter visning men hittade inte vad vi önskade. Antingen fanns det trappor ner eller trappor upp och vi ville att allt skulle ligga på ett plan. Vi hade också ett till krav, inte fler rum än vi behöver. Så dök villan med stort V upp och vi stod som husägare till en villa på 4 rok på ett plan, precis lagom för familjen A. Anledningen till dessa krav var att priset på villan inte skulle vara för högt och att uppvärmning och dyl inte heller skulle kosta för mycket, för vi ville resa. 
Nu har det snart gått två år och vi har fortfarande inte kommit iväg. I början, som jag skrivit tidigare, blev vi så hemkära att vi bara ville vara hemma och så föddes lillkillen. Men nu börjar resnerven att dra. Tyvärr är det svårt att spara ihop pengar när man är föräldraledig på halvtid och huset dessutom genomgått små renoveringar. 
Igår såg jag att man sökte personal, i form av min yrkesbefattning, utomlands och mitt huvud började snurra. Under utbildningen gjorde jag min praktik i Spanien på just ett sådant ställe man nu söker personal på, så jag vet vad det handlar om och jag minns, jag minns en dröm. Jag och min man har tillsammans förverkligat många drömmar. Vi har köpt hus, skaffat barn, gift oss och nu, nu kanske det är dags att förverkliga ännu fler. Kanske skulle detta kunna vara en möjlighet för oss att ta oss ut i världen. Arbete och äventyr i ett!
Pratade med en vän om detta tidigare idag men så här efteråt känns det som hon fick uppfattningen av att jag inte är nöjd över var jag befinner mig idag. Det är jag inte, jag är överlycklig! Jag har allt, en fantastisk man, två underbara, fin och friska barn, fast jobb, goda vänner och en underbar familj som stöttar mig i allt. Sanningen är den att så länge jag får spendera min tid tillsammans med min man och mina barn, ja då är jag lycklig! Tanken på att få utforska världens alla hörn tillsammans med dem, det gör mig lycklig! Så att drömma om att resa, det tänker jag fortsätta göra! =)

1 kommentar:

  1. Skönt att se att fler har drömmar! För alltså hur bra man än har det ska man ALDRIG SLUTA DRÖMMA!!!
    Som du säger, nu skapar vi våra drömmar tillsammans, helt lovely!!!

    SvaraRadera