tisdag 29 mars 2011

Berörd

Ikväll tänder jag ett ljus för himlens nyanlända ängel. Jag har under en lång tid följt Linda i hennes kamp mot bröstcancer, som hon idag så sorgligt förlorade. Jag sänder även mina tankar till hennes barn och make, ja till hela hennes familj.
Jag har aldrig träffa Linda i verkligheten men hennes blogg har berört mig innerligt. Eftersom våra yngsta barn är lika gamla har vi delat erfarenheten i att bli mamma till ännu ett litet barn och all den kärlek det medför. Men bredvid detta har hon alltså kämpat för att få så lång tid med sin familj som möjligt. Det är många som följt hennes blogg och det märks inte minst på alla kommentarer från sorgsna läsare som idag har tagit farväl av henne.


Under de senaste åren har mycket hänt inom forskningen kring bröstcancer men med mer pengar kan ännu mer hända. Gå gärna in här och skänk en slant i Lindas insamling. 


Jag tycker texten i Brahms vaggvisa är så vacker. Och även om den är just vad namnet säger, en vaggvisa, så får den vid sådana här tillfällen en djupare innebörd. Avgör själv...


Nu i ro, slumra in, 
allra kärestan min, 
låt en ängel ta din hand, 
bort till drömmarnas land, 
och låt tankarna fly, 
till en ny dag ska gry. 

Och en ängel du ser, 
när i drömmen du ler, 
som i lysande prakt, 
vid din säng står på vakt, 
och med kyss på din mun, 
vaggar hon dig i blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar