söndag 6 mars 2011

Aj då!

För att komma till pelargonerna i jordkällaren var det bara att börja skotta. Oj, vad mycket snö det var!
I höstas testade jag ett tips jag fått om att övervintra pelargoner i jordkällaren. Man skulle klippa av blommorna och låta bli att vattna under en vecka. Därefter skulle de sättas ner i jordkällaren och väckas till liv igen i feb-mars. 
Hmm... Det här är vad jag hittade...
Söndermöglade pelargoner! Dessa ville jag verkligen inte sätta in igen även om de ska klippas ner först. Nej, det blir att köpa nya till sommaren. Köpte dock två Engelska perlargoner och pyntade köket med och de blir säkert fina att ha på verandan till sommaren =)


1 kommentar:

  1. NU har jag hittat till dig!

    Läser, fnissar och känner igen mig...
    ...TACK för att du delar med dig!

    SvaraRadera