söndag 27 mars 2011

Barnmässa och shopping

Igår var det dags för barnmässa och shopping. Kön in var lång när vi anlände till Racketcenter redan vid kl. 10. Lagom genomkylda kom vi äntligen in och kunde gå runt bland alla montrar och lockas av erbjudanden, få gratis varuprover och glädjas åt att vi inte hade någon vagn som skulle fram i folkmassorna. Nej, för det var ju bara vi två, en väninna och jag, vilket föranledde till att mässan besöktes på ett par timmar (förra året tog det fem, med vagnar, barn och män). Där fanns mängder av företag som visade en massa "nödvändigt att ha"-produkter och liksom förra året var det många klädföretag där som sålde underbara barnkläder.
Den första bilden visa skörden av både mässan och shoppingen. På mässan köpte jag den här superhärliga traktor-tröjan och tights till minstingen och en prenumeration på Hus & hem till mig! Det rosa-skimrande skoparet är redan invigda av sin nya ägare och frågan är om vi kommer att få ta av dem vid läggdags =) På Polarn o. pyret kunde jag äntligen hitta ofodrade "regnvantar" som jag letat efter så länge. Ja, ni förstår va, detta var en mycket lyckad dag i stan!

2 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Inget slår väl en hel dag med en vännina när man sedan får shoppa samtidigt också! =)

    Sen ang. inlägget ovan blundar jag mig igenom... Våra frön har en tendens att alltid ligga liiite för länge i väntan att få komma ner i jorden så de senaste åren har det bara blivit ärtor och morötter ute i en pall-krage... Men det är ju alltid något brukar jag trösta mig med...=)

    Och omplantering sen...måste man göra sånt...? Eller är det kanske om man fortfarande har levande blommor...sånna finns det inte så många här. Någon glömmer bort att vattna.. Men dina ser hur som helst jättebra ut! Ser ju ut som en man köpt i en fin blomsteraffär!! Duktig du är!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en lyckad dag. Ryktet nådde oss i K-stad att någon sålde BILLIGA kläder på loppisen och att det fanns en MYCKET nöjd shoppare där!

    Planterat har jag ju aldrig gjort innan barnen kom men det är lite skoj. Detta är dock överkurs men vi hoppas att det ska gå vägen. =)

    Krukväxterna mår ju lite bättre av ny jord och nu ser mina väldigt pigga ut. Detta är också något jag börjat pyssla med på senare år och... herregud... jag kanske inte kan skylla allt på barnen, så det måste vara åldern ;)

    Kram

    SvaraRadera