onsdag 2 mars 2011

LCHF eller GI?

...det är frågan. Finns det någon med erfarenhet och åsikt? Vad jag förstår är metoderna för viktminskning ganska lika men LCHF är en "fetare" variant. Har några gravidkilon jag vill bli av med, så det är inga mängder, men minus fem kg på vågen skulle passa bra. LCHF är också, vad jag förstått, mer en livsstil medan GI är en bantningsmetod, stämmer det? Men jag tittar på "Halv åtta hos mig" och blev lite skrämd av LCHF-aren som är med denna vecka. Kanske fel program att medverka i om man inte äter kolhydrater och då bara kan äta sin egen mat.  Och kära hjärta vad händer med pumpen och kärlen om man ska äta allt detta fett?


Vi har iaf, jag tillsammans med maken, tänkt ge oss i kast med någon av metoderna och ska till sommaren sola på stranden istället för att gömma oss i vassen. Ska bara käka upp alla kolhydrater som finns i hemmet för sådant får ju inte gå till spillo! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar