måndag 7 mars 2011

Bloggar och bloggare

Jag tycker att det är roligt att sitta och läsa bloggar och på de flesta sidor kan man dessutom se vilka bloggar, bloggaren läser. Jag har under en tid följt Linda och hennes kamp mot den obotliga och mycket aggressiva cancer hon drabbades av under sin graviditet för lite mer än ett år sedan. Fast jag inte känner henne påverkar hennes blogg mig och ger mig tankeställare i min vardag. Jag kan inte föreställa mig de känslor hon ständigt bär med sig inför det faktum att en dag inte få dela dagen och framtiden  tillsammans med sin man och deras fyra barn. 


I bloggen vintervägen kan man följa en trebarns mamma i hennes vardag där en av sönerna har ett neuropsykologiskt funktionshinder. Hon är otroligt duktig på att hitta lösningar och jag beundrar hennes förmåga att ta sig över de hinder detta funktionshinder för med sig.


Villa DIY har precis genomfört den resa jag själv drömmer om att få genomföra tillsammans med min familj. Tror dessutom (eftersom jag inte följt den så länge) att den handlar om renoveringen av deras villa när de inte reser så den kan nog bli intressant även i fortsättningen =)


Reser gör även pingvinfamiljen som valt att bryta upp sitt liv i Sverige och flytta till Australien. Just nu gottar de sig på långsemester i Thailand. Lill-Åsa är dessutom min kära kusin så det är lite extra kul att följa hennes resa i livet genom hennes blogg =)


Fru Sätterlund besitter en utomordentligt god smak när det gäller inredning även om jag kan tycka att hon drivit det till sin spets. Vet ibland inte om det är innemiljö eller utställnings ex. hon visar i sina bilder men snyggt är det ju! =) Bra tips på inredningsprylar hämtar jag här =)


Äppelblommans blogg hittade jag via Lindas blogg och visade sig vara en tjej (kvinna?=)) som växt upp i den byn jag idag lever. Jag känner henne inte alls (irl =)) men tycker att bloggen är mycket underhållande så där tittar jag ofta in. 
Genom hennes blogg hittade jag i helgen en blogg som skrivs av "en mamma" jag känner till. Det var underhållande skrivning, goda recept (jag har redan hunnit testa ett =)) och, vad jag förstår, för den som gillar scrapbooking finns här massor att läsa. Ska besöka sidan fler ggr och det finns en god chans att den dyker upp under rubriken "Dessa bloggar tycker jag om att läsa" ... och den hedersplatsen vill man väl inte missa ;)

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, mmmm en sån hedersplats skulle jag vilja kvala till! ;-) Så för att underhålla frun nu då, hur gör jag då? Önske-inlägg?? =)

    SvaraRadera