söndag 27 mars 2011

Gröna fingrar...

som var bruna idag, (men det kan man ju inte skriva ;)) naturligtsvis menar jag bruna av jord =) Har ju tidigare skrivit om mina nyinköpta frön. De kom inte i jorden den där dagen eftersom omplanteringarna av hemmets blommor tog mer tid än vad jag trodde innan. Men idag har de äntligen kommit på plats!
Smultronfröna ska gro i mörker och är därför instängda i klädkammaren. Har en känsla av att det kommer att bli inköp av smultronplantor till sommaren men man måste ju testa. =) En liten men mycket flitig medhjälpare fanns med vid sådden. =)
Persiljefröna delade jag på hälften och förodlar den ena och direketsår den andra. Dessa frön ska blötläggas i ett par dygn innan de sås så det gör jag på ett litet fat. Har odlat persilja förut genom direktsådd men det tog sådan tid innan de blev färdiga så nu testar jag denna metoden också. 
Här ska det bli tomatplantor...hoppas jag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar