onsdag 16 mars 2011

Jeansjungel och genus!

När stortjejen var liten köpte jag hennes jeans på killavdelningen för att jag inte ville att hon skulle ha byxor som var så låga i midjan att man såg halva rumpan när hon satt ner (för så blev det med jeansen från tjejavdelningen). INTE lämpligt på barn och jag kunde inte förstå varför det skulle vara så. Det gör jag fortfarande inte! Så kom de där underbara jeansen som inte var så tighta och med mudd nere i byxbenen! Igår skulle jag titta efter jeans till lillkillen och döm om min förvåning när alla muddjeans hänger på tjejavdelningen medan hyllorna på killavdelningen var fulla av grova jeans som inte ger minsta utrymme för luft mellan hud och tyg. Jag ställer mig återigen frågan: VARFÖR!?!
Nej, nu vill jag ha gemensamma avdelningar för pojkar och flickor där jag själv kan bestämma vad som passar mitt barn eller inte. (Eller tro att jag gör det för nog bestämmer de mycket själva, men det är en annan femma=)) Vad skulle det göra om rosa och blått hänger på samma ställe, valfriheten skulle ju ändå finnas. Ja, ja det gör den ju iofs nu också men det står ju liksom skrivet var man ska ta kläderna till det specifika könet. 


Jag köper iaf "flickjeansen" till sonen samtidigt som dottern önskat en uppsjö av Hello Kitty-kläder. Hello Kitty ja, den diskussionen vill jag inte ens gå in på... idag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar