lördag 7 maj 2011

Thaimat

 Vi bor i en ganska liten by djup inne i Dalarnas gröna skogar. Av olika anledningar (eller är det av samma tro?) har ganska många thailänska kvinnor valt att bosätta sig här. En av dessa kvinnor har öppnat en liten butik där man kan hitta massor av matvaror för att man själv ska kunna laga thaimat. Jag besöker denna butik då och då och kan liksom inte få nog när jag tittar igenom hyllorna och hittar massor av saker som väcker min nyfikenhet. Igår handlade jag vegetariska vårrullar (55:- för 60 st), en flaska soyasås och jordnötssås. Med sallad (som jag gör av gurka, morot, rödlök och dressing av söt-sur chilisås), ris, kycklingspett och söt-sursås blev det en kanongod thaimiddag som vi njöt av ikväll. Och jag lovar, det är precis lika gott som att beställa det på restaurang =)
Naturligtvis serverar jag alltid maten, när vi äter asiatiskt, på den underbart vackra serien jag fick i bröllopspresent av mina svärföräldrar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar