måndag 30 maj 2011

Hörde av en bekant...

"Jag kan inte förstå hur folk kan måla naglarna på sina barn och tro att dom blir fina" STOP, VÄNTA STOP!!!! Nu fick jag något att förklara! 
För jag tillhör en av dem som målar naglarna på mina barn. Jag menar mina barn, BÅDA mina barn! OCH jag målar dem absolut inte för att jag tror att jag gör dem finare (för det går det ju inte att bli)! Jag målar ibland mina naglar och då kommer alltid mina barn efter och lägger fram sina fingrar och ber att få även dem målade. Självklart får dom det, det är ju liksom ingen stor grej! Sonen älskar det lika mycket som dottern och de tycker ju själva att det blir sååå fint. Å så länge de tycker det så tänker absolut jag fortsätta med det. 


Lite som att jämföra äppelblommans teori om hur man nu för tiden får passa på att njuta av de gånger man får skita utan att ha små ögon bakom rumpan som står och studerar ens bajs =). Nu för tiden får man anse det snabbt överstökat med nagelmålningen om det bara finns tio fingrar och tio tår måla. För bara lackets os spridit sig en meter så finns där genast 40 extra små naglar med önskan att färgläggas. Så visst är det härligt och inte alls så farligt!  =)



4 kommentarer:

  1. Ööööh? Vilken konstig iakttagelse av din bekant. Visst blir dom fina, men det är ju inte "pyntning av barn" man håller på med! Jisses vad vissa bara verkar leta efter konstigheter att prata om...

    SvaraRadera
  2. Grrr....! Sånt här blir jag bara sååå arg av!!

    Precis som du säger, klart att jag inte pyntar mitt barn! Hon ber om att också "måååla" när jag målar mina...suck...
    Vart man än vänder sig har man röva bak eller...?
    Fan va trist.

    Hur som helst, jag kommer fortsätta att måååla om Ellen kommer och ber om det. Så det så. =) Låt dom prata på.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Men vad skönt att höra att fler tänker som jag för ärligt talat...
    ...blev jag SÅ förvånad över den "teorin", den hade aldrig slagit mig! Varken innan jag själv fick barn och såg andra små liv med nagellack ELLER när jag målat mina barns!
    ...tänkte jag MÄH! och blev tyst!
    ... vill jag gärna tro, att om jag delar med mig av mitt sätt att tänka, kommer min bekant att skratta över att själv inte ha tänkt så långt! =)

    SvaraRadera
  4. När jag målar Naglarna på min lilla K, så ser jag det som en "mamma-dotter" tid. Vi gör något tillsammans och jag hjälper henne. Ibland får hon måla mina naglar också och jag tycker det är urmysigt! Jag tänker definitivt fortsätta med det och det hoppas jag du också gör! Herregud vad folk ska "veta bättre": Blir så trött!!
    Stor kram
    /// F

    SvaraRadera