onsdag 4 maj 2011

Filmtips!

I söndags tänkte jag och maken titta på en film och då tv inte visade något vettigt valde vi att hyra en. Letade och hittade en ny film med Jennifer Aniston som heter typ "Pappa på burk"...någonting. Strax innan vi ska hyra filmen sätter jag mig vid datorn och börjar surfa runt på olika bloggar och hittar då på Tigrinnans sida ett filmtips. Så här efteråt känns det urfånigt att tanken först var att hyra en film med titeln -pappa på burk- när man sedan såg denna verklighetsbaserade film som var både rörande, otroligt gripande och tragisk.
Maken tyckte också att den var otroligt bra och t.o.m vid frukostbordet dagen efter diskuterades filmen (det gjorde den föresten senast ikväll). Han frågade hur jag som inte kan se skräckfilmer kunde sitta och titta på denna film som för honom upplevdes som mycket värre än en skräckrulle. Skräckisar är ju trotts allt (för det mesta!!!!) påhitt, medan detta handlade om verkligheten, om ett fruktansvärt kvinnoöde (missförstå inte för det är INGEN skräckfilm).

Jag kan bara säga; SE DEN!


Tänkte bara tillägga att originaltiteln på filmen är "The stoning of Soraya M"

1 kommentar:

  1. Nej hu!! Den törs jag inte se... Händer säkert hemska saker i filmen som jag inte tror händer i den verkliga världen...

    Kram från hon som inte törs läsa aftonbladet ens...

    SvaraRadera