tisdag 24 maj 2011

Golf

Så var det det här med barn och fritidsintressen i form av utövning av olika sporter. I vintras fick dottern börja på skidskola, skidor i form av utförsåkning. Det slutade i katastrof då hon under en helg med mig i backen bröt benet och förbjöds utöva någon form av högrisksport fram till sommaren, på läkarens ordination. 
När vi funderade kom vi på att det kanske inte finns så mycket pengar i den sporten ;) så nu har vi, i samråd med stora E, bestämt oss för en sport där pengarna rullar snabbare men risken för benbrott är minimal.;) Idag började hon spela golf i lokala golfklubben.=) 


Ok, inte hela sanningen. =) Både jag och maken spelade golf innan barnen föddes och ser fram emot att kunna fortsätta med det en dag. Just nu finns inte möjlighet att lägga ner all den tid det faktiskt tar att golfa, tyvärr, för det är riktigt roligt! När så lokala golfklubben erbjöd barn i stora E:s ålder att på tisdagkvällar träffas och ha skoj tillsammans och golfa på ett roligt sätt nappade vi på det. Det skulle ju vara jätteskoj om detta är något hon fastnar för och som vi i framtiden kan göra tillsammans. Idag var alltså första gången och innan hon somnade ikväll bad hon om att få åka tillbaka imorgon. Det är bra! =)

1 kommentar:

  1. Jag vill också börja golfa. Tror jag ska gå en snabbkurs under sommaren, så jag kan hänga med stora E. Kram mommo

    SvaraRadera