onsdag 11 maj 2011

Höger eller vänster

Jag är fruktansvärt dålig på höger och vänster! Det verkar som om min hjärna blockerar sig när det handlar om den inlärningen. Minns att jag var hemma hos en kompis när jag var yngre som av någon anledning bad mig sätt igång deras mikrovågsugn. "Man sätter igång den på knappen högst upp till vänster" sa hon och jag kände igen symbolen så jag förstod vilken knapp det var. Men det är just den bilden, på den micron, som dyker upp i mitt huvud när jag tänker efter och så kommer jag ihåg vad vänster är. =) Men säger någon i bilen, när jag inte får tid att tänka, "sväng vänster" då vet jag inte vart jag ska!


Jag har faktiskt en till... ordet drygt. Om någon använder drygt i form av exempelvis "drygt två mil" så vet inte jag om det är 1,8 mil eller 2,2....Hur vet man det? Någon sa en gång att motsatsen till drygt var knappt, eller var det att dom har samma betydelse?


Finns det något du har svårt att lära dig? =)

1 kommentar:

  1. Kan inte heller höger/vänster. Men jag har turen att ha en knölig högernagel efter att ha klämt den i en bildörr, så varje gång jag blir osäker känner jag på naglarna =)

    SvaraRadera