onsdag 18 januari 2012

Vagnar




Efter önskemål tänkte jag visa vilka vagnar jag haft i mina ägor genom åren. =)
Året var 2006 då jag väntade mitt första barn. Ny vagn och tre hjul var mina önskemål. Köpte då en
Teutonia Spirit S3 2012 i gruppen BARNVAGNAR & TILLBEHÖR / Teutonia barnvagn & tillbehör / Teutonia barnvagnar hos Köpbarnvagn.se (F668101004400r)
Bilden är lånad av kopbarnvagn.se
Teutonia Spirit S3. Oj, vad jag älskade den vagnen. Och visst hade den fortfarande varit kvar än idag om det inte varit för att den tog sådan plats när man fällde ihop den. Kanske är det något som blivit bättre på senare år men var iaf inte det då. 
När dottern var ett år reste vi till Japan. Inför resan köpte vi en
                                 
Bilden är lånad av Babyproffsen.se
sulky. Inte riktigt denna men en liknande köpt på Jysk under en utförsäljning för 300 spänn. Utmärkt att ha sönder under en resa med flyg tänkte vi! Sulkyn var just en sulky, vilket innebär dålig komfort men otroligt lätt och behändig. Vagnen klarade flygresan och överlevde till i höst då den välanvänd och sliten fick möta den eviga vilan på skroten. 
Teutonian såldes då vi väntade barn nr. 2 även för att jag fick för mig att jag inte behövde en enkelvagn längre då jag inhandlade en
                                                        
Bilden är lånad av fyndtorget.se
BabyTravel Dublin med liggdel. Jag var nöjd med vagnen som tyvärr blev en för stor pjäs med tanke på att den då 3 år gamla storasystern inte alls var intresserad av att åka vagn längre. Kände ganska snart ett behov av en enkelvagn och eftersom jag var nöjd med modell och märke köpte jag en
BabyTravel Amsterdam med hårdlift. Den kunde sedan användas som sittvagn och hängde med länge då jag var så nöjd med den. Man kunde lätt köra storasyster i den de gånger hon inte orkade gå vid långpromenader eller påhälsningar i stan och användes därför flitigt av båda barnen. Trehjulingar kan ha svårt att få exakt samma komfort i stötdämpningen som 4-hjulingar får. Därför inhandlades en
Teutonia Prestige (och nu börjar jag inse att jag kanske har ett problem!;))
Underbart bra vagn som också hängde med länge (1,5 år). Supersmidig vagn som man lätt byter färdriktning med!
De två sistnämda vagnarna fick alltså hänga med fram till januari i år. Men då kände jag att de bara stod och användes alldeles för lite (typ aldrig). Det blev liksom lättare att åka utan vagn än att packa in en i bilen. Då kom vi på (ok, det var jag!) att vi skulle sälja vagnarna och istället köpa en sulky liknande den vi tidigare slitit ut. Sagt och gjort sålde vi vagnarna och köpte istället en
                                        BOZZ BMX -11 i gruppen BARNVAGNAR & TILLBEHÖR / Bozz barnvagnar hos Köpbarnvagn.se (4502520003565658r)
Bilden är lånad av kopbarnvagn.se
BOZZ BMX-11. En lätt, enkel och mycket smidigt sulky! Eftersom vi inte använder vagn så mycket längre är den inte så välkörd men desto nöjdare är jag över att inte ha  några vagnar ståendes som blir gamla och förstörda.

Jag har aldrig ångrat något köp men varit tvungen att påminna mig om varför jag sålde min första Teutonia! Om jag skulle få fler barn skulle jag absolut undersöka hur den nya modellen fungerar men jag är också nyfiken på en Teutonia Fun. Den kanske inte är idealisk att ha på landet men eftersom chansen att jag får fler barn inte är så stor så blir ju det aldrig något problem. =) Men vänta!... den kanske skulle fungera ypperligt åt en tvååring! =)

2 kommentarer:

  1. Haha! Det här ska jag vidarebefodra till min "tjocka kompis". Här gillas mest Emmaljunga o. Phil&Teds =)
    Sista vagnen, BMX, ser jättesmidig ut! Hade varit något för min minsta. Vi har en liten sulky som tas med på shopping(utan varukorg o. suflett), men som hjulen börjar krångla på. Jag skulle behöva en ny...
    Tack för önskeinlägget! Kul!

    SvaraRadera
  2. Hej, och tack snälla för din kommentar hos mig :0)
    Gillar ditt sätt att skriva, med humor på bloggen.
    Ha en toppendag!
    Kram Milla

    SvaraRadera