tisdag 24 januari 2012

Ont, det gör ont!

Om du aldrig sett en svettig ostbåge tidigare hade du chansen att se en igår, vid gympahallen! Tänk om någon, innan passet började, informerat mig om att det var en timme långt, EN TIMME!!!, istället för de 10 minuter jag tydligen trodde att det var. För när passet började tänkte jag, "Fy, va oförskämt pigg jag är för att bara ha tuggat och inte tränat under jul. Så här kan jag ju göra fler gånger!" Som jag tog i, skuttade, fäktade med armarna och var allmänt hurtig... i TIO MINUTER!!! Sedan är jag osäker på om jag av misstag bytte ben med någon annan för jag tappade både kontroll och känsel. När ledaren skrek i micken att det var dags för armhävningar låg jag redan på golvet med en dyna under händerna och undrade; 1, Hur hamnade jag här?, 2, varför har jag en dyna under händerna och 3, hur gör man armhävningar?! DÅ, var det bara 50 minuter kvar av passet!! Som tur var slutade intervallträningen efter 30 minuter och övergick till att stretcha HELA kroppen. Många konstiga ställningar men sååå nyttigt!


Hur jag mår idag? Ja, jag satte mig här vid datorn för några timmar sedan och väntar nu på att maken ska komma hem från jobbet så att han kan hjälpa mig upp igen! ;)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Underbart! Och just därför jag inte tränar... =)

    SvaraRadera
  2. Som du vet känner jag igen det du säger,tur att det är så kul att gå på det här passet.Vill bara säga att du skriver så bra det är så kul att läsa din blogg. Kollegan

    SvaraRadera