lördag 21 januari 2012

I bilen

Jag är i vanliga fall en ganska lugn människa men i och med att jag kliver in i bilen växer två horn fram i pannan. Ibland, kanske ofta, hoppar det ramsor ur min mun som inte alltid är menat för de två par små öron om befinner sig i bakre delen av bilen. Svårast har jag för bilister som lägger sig i röven på min bil och vägrar hålla avstånd. En bilist som antingen envist stannar där eller som hetsigt försöker köra om fast jag kör enligt hasighetsbegränsningen eller inte har fri sikt längre än några meter ifrån fronten på min bil. Jag har vid ett tillfälle (och detta är en hemlis) dragit fram mobilen, öppnat och stängt luckan för att få till ett blinkande ljus, åt en lastbil som låg för nära när maken körde. Ja, ja kanske inte min bästa stund i livet och nog insåg jag vilken töntvarning det var på den incidenten men jag hoppas lastbilschaffisen insåg allvaret och numer håller avstånd!! =)


Idag läste jag ett väldigt bra blogginlägg om just detta. Snälla, tänk er för i trafiken och kör aldrig fortare än änglarna kan flyga! :)

1 kommentar:

  1. Gissar att det är samma blogg-inlägg som jag själv för någon dag sedan läste...
    ...någon hade länkat på fb och jäklar vilket bra inlägg!! Vilken bloggare!!! Aldrig läst förut men tänker följa nu..
    Önskar att körskolorna fick tillgång till texten, för tyvärr tycker jag det ser ut som att de som trampar mest på gasen är de som kommer direkt därifrån....

    SvaraRadera