tisdag 1 november 2011

Lärarjäveln

Idag lägger jag in en länk till lärarjävelns inlägg. Blir liksom arg och såå besviken, men på vem?! Är det barnen, deras föräldrar eller samhället? Barnen är ju formade av de två senare. Men nog borde man redan som liten fått lära sig  ta ansvar för sina handlingar? Tror jag gör som många andra, jag skyller på skolan;)! Kan inte annat än älska en av kommentarerna till inlägget "Om det nu skulle vara min unge...så säg till mig, för då jävlar får vi se vem som kastar ägg på vem", underbart! =)

4 kommentarer:

  1. Naturligtvis är det skolans fel...

    SvaraRadera
  2. Ja det var min äggkommentar det.Vet inte om du älskar den med ironi eller om du älskar den bara för att. I fall att någon nu skulle tro att jag kastar ägg på mina barn så vill jag här med demetera detta. Var nog mer så att jag menade att så länge jag inte vet vad mitt barn gör är det väldigt svårt att göra något åt det. BTW så har jag nu frågat mitt barn och hon säger att hon aldrig uttalat sig om att kasta ägg på lärarjävelns hus ;-)

    SvaraRadera
  3. Å nej, jag var inte ironisk. Tycker det härligt med föräldrar som inser att även deras egna barn har fel och brister och kan göra fel men också att man vill ta ansvar för dem. Självklart förstår jag att du inte kasta ägg på dem men det är bra att du förtydligar det om andra skulle tvivla! =)

    SvaraRadera
  4. Hahhaha...fniss, nej se gloria på mina barns huvud skulle jag aldrig någonsin sätta dit även om det är mina små änglar ;-)

    SvaraRadera