söndag 27 november 2011

Med tanke på tidigare inlägg...

Maken sa igår att det inte var riktigt likt mig och kanske ganska ovanligt att göra inlägg om rakade möss. Den tanken hade inte alls jag, att det skulle vara konstigt alltså. Kanske i min blogg men sen slog det mig att jag förmodligen är lite påverkad av lady dahmers blogg som jag besöker med jämna mellanrum. Hon skriver mycket om den könsstereotypa värld vi lever i och vad vi kvinnor gör med våra kroppar för att passa in. Ett av hennes val (för hon har gjort många) är att inte använda rakhyveln på sin kropp för att hennes barn ska få se hur en kvinna egentligen ser ut. Tycka vad man vill om det men mycket av det hon skriver är riktigt bra och det var nog hennes ord som väckte mina tankar igår. =)





2 kommentarer:

  1. Jag tyckte då det var bra att du skrev det! Men vännen F har jag många gånger pratat om detta "fenomen" :)

    SvaraRadera
  2. Tyckte också det var bra det du skrev!! =) Kanske lite otippat ämne i denna blogg men det är juh därför man läser för att det är just varierat! =)

    SvaraRadera