onsdag 2 november 2011

Oops, heter det så?!

Tror att jag vid ett tidigare tillfälle skrivit om ord som jag har lite svårt för att lära mig. Nu till några jag faktiskt lärt mig, men vid en kanske liiiiite för hög ålder (jämfört med genomsnittet!)...


Tror jag var 12...ok, 28 år och 11 månader, när jag lärde mig frasen "korinter till ögon och hattarna på sne". Har testat varianten att mumla mig igenom stycket men också testat med "går inte till ögon och hattarna på sne". Vad som inte gick till ögonen har jag inte en aning om men det fungerade faktiskt ganska bra i en sisådär 16 år! Gissa om jag nöter det med stora E nu när hon börjat sjunga julsånger! (För, JO!, det har hon!!!)


Läser i en blogg ikväll om insexnyckel... Vänta lite nu, VA?! Heter det INSEXnyckel?!? Har alltid sagt INSEKTSnyckel, men vad skulle det vara egentligen? (bzzzzzz =)) Så TACK Tigrinnan för den, alltid ska man lära sig något...=)

4 kommentarer:

  1. Haha ASG! Erkänner att jag oxå lärde mig för bara några år sedan samma text i pepparkaksvisan. =)

    SvaraRadera
  2. Ni har väl läst boken Tryggaräkan ingen vara?
    Det kan man upptäcka en hel del sångfraser man under tiderna kanske har gjort egen tolkning av än den texten som det borde varit.

    SvaraRadera
  3. Jo och tarrik och gynastik har gått bra hela livet!

    SvaraRadera