lördag 26 november 2011

Bad, snö och rakade möss.

Idag har vi besökt Experium och badat tills fingrar och tår mest liknade russin. Barnen har som vanligt superskoj även om vi får arbeta med lillebror innan han ska bada. Förmodligen är det ljudet, den första kylan mot kroppen när man byter om och duschar som skrämmer lite innan han får se poolen och då genast vill hoppa i. I och med besöket på Experium fick jag också se snö, även om det inte var äkta vara, så var det SNÖ!!! (För er som inte vet så ligger Experium på/i Lindvallen!)


En hemskt tokig och kanske smått generande tanke slog mig idag. Vi badar ibland i det lokala badhuset. Under en dag i veckan värms bassängen upp och då har man barn- och pensionärsbad. Många nakna kroppar, hängiga bröst och håriga...kvinnor. Idag blev jag nästan generad över alla helrakade möss som befann sig under samma tak. Naturligtvis var det inte så att jag gick runt och tittade men man kan liksom inte undgå att se det när man befinner sig i duschen på ett badhus. Jag menar inte att något är rätt eller fel för alla får göra med sina snippor som de själva vill. Det var som sagt, bara något som slog mig! =)



2 kommentarer:

  1. Ja...man känner sej som en grottmänniska... :)

    SvaraRadera
  2. ASG! Hur fn har man tid me sånt? Jag är glad om jag får gå på toa ifred =)

    (o. så blir jag lättad att vara pojkmamma för fy vilket huvudbry detta ger till våra små flickbarn/teens som växer upp.)

    SvaraRadera