söndag 12 juni 2011

När knotten kom till byn

Sitter här hemma och hajar ibland till då jag ser en finnig tonåring bredvid mig som jag inte riktigt känner igen. Men, det är ju bara maken!
Allt började i morse;
Ute på gården befann sig en man med skidmask på. Vem var det och vad hade han på våran gård att göra? Att han arbetade kunde man se för han skruvade, rengjorde och målade. Men hade han något att skämmas för eller varför visade han egentligen bara ögonen i sin mask?

Jo, idag kom knotten till byn! Innan maken hunnit börja arbetet med  farstukvisten var han rejält biten i ansiktet varav han valde att bära skidmask under resterande arbete! Och resultatet är alltså en tonårsliknande, rödprickig 30-åring. Var jag va?! Jag gömde mig inomhus tills solen började skina igen och de små blodsugarna gömt sig i sina hålor! =)

1 kommentar:

  1. Ja fy attans de är verkligen vidriga de där små krypen! Lyckligtvis har jag inte kännt på dem ännu...=)

    SvaraRadera