måndag 13 juni 2011

GI-knäcke och kycklingsoppa

Idag var det dags att genomföra veckohandel och med den den tillhörande matplaneringen. Min make försöker lära mig att planera matlagningen bättre, för han brukar ju stå här hemma och pekar på vad jag ska göra ;) Nä, men jag brukar klaga på att det alltid är jag som lagar mat och aldrig kan komma på vad jag ska göra. Så nu ska jag försöka lära mig göra veckomatsedel (blä). Ok, jättesmart av honom. Hur ska jag göra honom delaktig om han alltid löser mina problem med andra medel än att själv delta? Hmm...smart- JA! =)


Idag kom jag iaf på att jag läst recept här på retromarys blogg och bestämde mig för att de rätterna skulle pryda veckans schema. Idag testade jag att göra kycklingsoppan och den var superenkel att göra och mycket matig och mumsig! Lyckat med andra ord! =)
Under tiden vi åt var GI-knäcket i ugnen så ikväll lutar det mot en kopp the och en god smörgås! =)


Tack för inspirationen! =)

1 kommentar:

  1. Mums!
    Här blev det hemma gjorda hamburgare efter önskemål från Axel.
    Mycket uppskattat! =)

    Kanske något att sätta på matlistan? ;-)

    SvaraRadera