torsdag 16 juni 2011

Flätor

Jag har alltid varit den som fixade vännernas frisyrer innan vi gick ut på helgerna. Så en sak kan jag lugnt erkänna, jag älskar att ha en liten flicka att fixa håret på idag. Min lilla dam har långt hår och det krävs oftast balsamspray för att borsta ut det. För det mesta har vi inte mer tid på morgonen än vad det tar att sätta upp en hästsvans, men finns bara tiden så blir det alltid flätor eller olika tofsar. Dotterns egna favvo är när hon har sovit med flätor och på morgonen har alldeles krusigt hår, eller rufsigt som hon vill kalla det.
Efter kvällens bad nöjde vi oss inte med bara en fläta utan tre stycken fick det bli. För att kunna sitta still använde vi oss av bolibompa-webben =) Får jag nu bestämma så sitter flätorna i även imorgon eftersom den här flickan blev utomordentligt söt i dem. Men får hon bestämma kommer nog håret att vara SUPER rufsigt imorgon! =)

2 kommentarer:

  1. Ååååå, får "flaschbacks"!!!
    Mamma gjorde alltid flätor i nytvättat hår på mig så att jag fick lockar dagen efter och jag kommer ihåg att jag tyckte att jag var sååååå fin! =)

    SvaraRadera
  2. Å jag har precis fått börja göra tofsar igen! Snaaaart så blir det flätor! *längtar*

    SvaraRadera