tisdag 15 januari 2013

Ovant

Tänk vad ovant det är att sitta på lektion och lyssna på föreläsningar och olika introduktioner i åtta timmar. Men, det har varit roligt och mycket lärorikt. Huvudet har redan börjat gå på högvarv och tankar väcks och omvärderas. Det här kommer att bli jättebra och sååå utvecklande. 

En alldeles ny erfarenhet fick jag idag. Jag var för första gången under skoltid ett A. Jag började första klass som ett N men blev ett L under mellanstadiet. Som gift har jag nu alltså blivit ett A och som ni säkert vet av egen erfarenhet så innebär ju det att man står först på klasslista, i upprop, i indelningar... Undrar om barn med A stärks och lär sig att gå i täten medan vi andra lär oss att gömma oss i tryggheten över att A alltid finns och tar första stöten. Ja, ni ser hur hjärnan går på högvarv. Men jag ser på den här analysen att det är dags för sängen nu, så god natt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar