torsdag 3 januari 2013

Chokladfabrik

Belgien är känt för sin choklad. Man kan handla choklad på flera ställen på stan och ibland är det svårt att veta om det är dyrbara smycken eller choklad som säljs över glasdisken. Vi försökte ta kort i en av dem men det får man icke i dessa butiker. En av dessa chokladtillverkare heter Neuhaus. Idag besökte vi deras fabrik i utkanten av stan där de även här en egen liten chokladshop. Där får man provsmaka all deras choklad och naturligtvis gärna köpa. Jag kan dock lova att efter provsmakning av en massa chokad är man inte så jättesugen på att köpa med sig så värst mycket hem. Det finns nämligen massor av choklad att smaka och efter sex praliner kände jag att kräkreflexen fortfarande fungerar. Eller som lille e sa; "Jag tycker inte om godis längre för jag har ätit så mycket choklad". En liten ask praliner kostar ca 300 kr så vi har iaf tjänat en massa pengar idag på alla gratispraliner vi tryckt i oss!

2 kommentarer:

  1. Mmmm men inte Marabou.....Man blir rysligt mätt av choklad så jag förstår lilla e. Kram mamma!

    SvaraRadera
  2. Tänk att det är dit som jag alltså bör åka för att bli chokladbotad?!? Uppdatera mig om hur länge det håller/höll i sig... Dock inte att förglömma, ett stort Grattis till sparade slantar! Tror säkert David är lika nyfiken som jag på att få höra hur MYCKET pengar ni sparar imorgon på REA-shoppingen!
    :-)/Fru A d.ä

    SvaraRadera