fredag 4 januari 2013

Grå dag med utflykt

I morse när vi vaknade var Bryssel klädd i djupgrå skrud. Farmor och farfar (som vi bor hos, har jag berättat det?!) stannade hemma med lille e som fått feber under natten medan stora E ville följa med oss när vi valde att åka på utflykt till Waterloo. Maken, som tidigare bott där, visade oss runt. 

















Något jag tycker om att göra när jag befinner mig i ett annat land är att besöka en livsmedelsbutik. Det är faktiskt riktigt roligt (intressant?!) att går omkring och titta på utbudet av varor som finns. Oftast förstår man ju inte heller vad det står utan får gissa sig till det genom enstaka ord. När vi var i Waterloo besökte vi Carrefour market (typ Ica supermarket) och botaniserade i deras hyllor.
Gillade storleken på denna "partyflaska" Breezer. Den lilla kan du köpa för ca. 20 kr hemma på systembolaget medan du får betala 3,35 (ca. 30 kr) för den stor här. Känns ovant med alkohol i livsmedelsbutiken.

Köpte några franska väldoftande ostar (jag är medveten om att detta kort är taget på charkvaror:)) med oss hem och ikväll avnjuter vi dem tillsammans med ett glas rött, fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar