lördag 31 mars 2012

Villan har förvandlats...

till en sjukstuga och läget ser dystert ut för familjen i villan. Jag ligger däckad i ena delen av soffan med nässpray, näsdukar och alvedon medan sällskapet i andra delen kurerar sig efter ett dygn med magsjuka. Hoppas vi inte smittar varandra även om jag inser att risken förmodligen är ganska hög! Mitt i "soppan" befinner sig en 5-åring som klättrar på väggarna av rastlöshet då stimulansen i villan ligger på noll. Ikväll hoppas vi på lite lördagsmys även om det innebär att familjens (än så länge) friskusar får krypa ner i soffan med oss sjuklingar och titta på Emil i Lönneberga som går på repeat på DVD-spelaren, nu för 23:e ggn! EEEEMIL =)

2 kommentarer:

  1. Ååååå, här har den vidriga magsjukan tagit 3 av 4 än så länge och så ska det förbli för jag SKA klara mig från den!! Krya på er!!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Jaha,så åkte jag dit också.Inatt slog den till, sista gången vid sextiden,har sedan sovit hela dagen.Önskar att det vore Emil jag fick titta på också men här ska det vara sport om det ska bli lungt i huset.Tror iallafall att det har vänt nu.Kram på er!Kollegan

    SvaraRadera