lördag 3 mars 2012

Skoldags

"Nu är det snart dags för ditt barn att börja skolan" stod det i ett brev som kom med posten igår. Vem har det?! Jag!? Min söta lilla tös som är mammas lilla lilla flicka! Tänk vad tiden går fort och snart är det alltså dags! Flickan, hon längtar, det har hon gjort klart för mig sedan några av hennes kompisar började förra året. Hon har liksom räknat ner. Mitt hjärta, det fylls av vemod för den tid som rann iväg så fort, förhoppningar för den lilla flickan som längtar och väntar, glädje för att hennes smittar av sig och tacksamhet för allt som varit och det som komma skall! Det här är, som du säkert förstår, även väldigt stort för mamman!=) 

2 kommentarer:

  1. Jag blir nästan lite tårögd,förstår precis.Det är stort och du det blir mer framöver kan jag lova. Kram från Kollegan

    SvaraRadera
  2. Det ÄR stort! Jag kommer ihåg vem som var mest nervpirrig av oss när du var i den åldern.....och inte var det du!
    Oh nu är det hennes tur,så stor hon har blivit min lilla gofis! Kram mamma/mormor!

    SvaraRadera