lördag 10 mars 2012

Ceasarsallad

Jag skulle fotografera ceasarsalladen jag gjorde till kvällsmat men efter en dag i pulkabacken var vi, trots god matsäck, grymt hungriga. Så, något foto han jag inte ta! Men receptet kan ni iaf få! =)


Stek kycklingfiléer, mängd efter munnar att mätta, men receptet i övrigt passar 3-4 pers. Kycklingen kryddas eller marineras och därefter steks och skivas upp.

Skär upp eller riv upp ett huvud romansallad och lägg i en salladsskål. Strö över strimlad rödlök efter smak och häll över en dressing gjord av:
2 1/2 msk rapsolja 
1 ägg

1/2 msk dijonsenap
2 sardellfiléer1 vitlöksklyfta
1 msk vatten
1/2 msk vitvinsvinäger
1/2 krm salt
1/2 krm svartpeppar
Mixa ihop alla ingredienserna med stavmixer!

Lägg på kycklingen. Skär 3 skivor formfranska till små kuber och stek dem i olja och italiensk salladskrydda. Strö sedan krutongerna över salladen och riv parmesanost över hela skapelsen!

Ät, njut och jag lovar, du kommer att göra om det! =)

1 kommentar:

  1. Ååå, låter smaskens!!
    Kommer jag absolut att testa! Tack för det!! =)

    SvaraRadera