måndag 25 april 2011

Tillbaka...

...igen! Denna påskhelg har bjudit på underbart väder, utflykter, grillning och massor av familjemys! Härligt! Idag hade vi en dag hemma på torpet ;). Vi fixade och donade och ja, naturligtvis "påtade" jag bland mina plantor =)
Läste att man kunde plantera plocksallad och örter i en vid låg kruka för att kunna skörda sallad tidigare än vid direktsådd utomhus så...
...det gjorde jag idag! Persiljan har jag ju redan sått men nu finns det även plocksallad i två olika varianter planterade i denna härligt vida kruka.
Tomatplantorna planterades var för sig. Efter att först haft problem med var i uterummet de skulle placeras så löste vi det med en gammal brudkista och en skiva nerlagd i den. 
Så här blev det och jag är återigen, riktigt nöjd! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar