fredag 29 april 2011

Foppatofflor

För ett år sedan besökte vi en loppis här i byn. Dottern var med och hade tänkt titta på leksaker. Istället hittar hon ett par vita foppatofflor med blommönster som hon bestämt ville köpa. Jag kan inte säga att jag var jättesugen på att köpa de där skorna för jag hade faktiskt inte så höga tankar om just foppatofflor. Hade fastnat på kommentarer om det dåliga stöd tofflan ger barnfoten! Ja, ja skorna kostade tio kronor och jag tänkte att de säkert inte skulle användas iaf så visst fick hon köpa dem. Men oj vad jag misstog mig, för dessa skor satt på mest hela sommaren, i vått och torrt. De gav säkert inte foten ett optimalt stöd men om barnen är glada...;) Idag besökte jag byns skoaffär och gissa om jag var en bra kund! Hem med i kassen hade jag inte mindre än tre par skor...
...och äntligen har även lillebror fått ett eget par tofflor (och även ett par nya gummistövlar). Han har testat att gå runt i storasysters allt för stor tofflor flera gånger men det har ju inte fungerat så bra. =) Och naturligtvis fick även storasyster ett par fina NYA foppatofflor! =)

1 kommentar:

  1. Ja men visst är det så, foppisarna sitter på här också hela somrarna!! Men gulligt är det på dessa små fossingar! =)

    SvaraRadera