måndag 25 april 2011

Sommarstugan

Som jag berättade i tidigare inlägget så hade vi lite av en hemma-fixar-dag. Vad jag inte nämnde var att vi även städade i ordning och gjorde fint i sommarstugan. Men, tänker du kanske, har dom en sommarstuga?! Nej, inte i ordets rätta mening kanske men för mig är mitt uterum min sommarstuga. =) Jag är en sådan där människa som är rädd för de flesta djur, stora som små. Jag är dessutom mörkrädd och ganska bekväm av mig. Detta gör naturligtvis att jag inte passar så bra i en stuga i skogen. Visst är det supermysigt en helg men att äga och ha...nej, dit har jag inte kommit ännu. Jag väljer nog en lägenhet i stan istället =)
Men nu har jag alltså min egna lilla "sommarstuga" och så här ser det ut efter några timmar med dammsugare, trasa och upphängning av sommargardinerna.
Fler blommor ska in men jag väntar nog tills jag med säkerhet vet att värmen har kommit för att stanna. Om ingen vänlig själ berättar för mig att pelargoner inte kan frysa här inne =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar