onsdag 16 februari 2011

Jag erkänner!

Det är lika bra att erkänna, jag har varit otrogen. Min make anser att jag ska vara trogen men jag har fallit för erbjudanden jag inte kunnat motstå och sedan stått skamsen och fått betala. Tycker inte att det känns lika viktigt som han kanske gör. Jag pratar naturligtvis om byns två matbutiker, Hemköp och Ica. Min man tycker att vi ska handla uteslutande på Hemköp men jag kan ibland åka förbi på Ica för att genomföra inköp av deras erbjudanden. Men gissa om jag var glad över mina "snedsteg" idag då Icas buffé låg i brevlådan. (Vilket tyder på att ibland nog blivit lite oftare senaste tiden)




Hade ögonblicket tidigare, skrattande förklarat för maken, att jag tänkte servera dammråttsfilé med rostad kompost, eftersom både kylskåp och skafferi ekade tomt. Som tur var behövdes inte det då tidningen var full av idéer och förslag på vad jag kunde laga. Resultatet blev:



Falafel (eller kikärtsbiffar som det stod i receptet) och rostad blomkål i tortillabröd tillsammans med grönsaker och guacamole. Mums, vad gott det blev! Barnen fick dock äta korv istället för falafel då biffarna innehöll sambal oelek och därmed blev lite heta.

Så mitt lilla snedsteg var inte så dumt ändå! Jag kommer nog att fortsätta med att smyga in i byns "gladaste butik" någon gång då och då när inte maken ser! ;)

1 kommentar:

  1. Ja visst fanns där mycket goda recept i den nya buffe!!
    Skönt med lite isér;-)
    Kram K

    SvaraRadera