lördag 5 februari 2011

Dagens skörd...

är denna lilla hög, inköpt hos den lokala handeln.




Jag känner mig mycket nöjd och ser nu fram emot morgondagen då fönster, lampskärmar och sänggavel ska kläs i tyg. Köpte även lite smått och gott som ska pryda hyllor och skrivbord och har sedan tidigare inhandlat en stor härlig röd matta som ska få komma på plats.
När jag inte riktigt kunde bestämma mig för vilket tyg jag skulle köpa föreslog expediten att jag skulle ta båda med mig hem, för att på plats se vilket som passade bäst! Vad härligt, vilket förtroende, för att inte tala om kundservice! Och visst nappade jag på erbjudandet! =)
Vad härligt det är att bo i denna by, fick en sån där HEMMA! känsla när hon sa det. När vi flyttade hit var det bara för att mellanlanda innan drömhuset dök upp i kommunens nordligare del. Men drömkåken visade sig stå byggd i den här byn, liksom arbete och de som kom att bli våra vänner. Om och om upplever jag den där underbara känslan av att ha hittat hem, och idag kände jag verkligen så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar