torsdag 13 oktober 2011

Kanel

Jag är svag för kanel, både doft och smak. Några stänk i kaffefiltret tillsammans med kaffepulver på morgonen är min stora favorit. Igår serverades en, för mig, ny gröt på jobbet och den smakade kanel. Jag sprang genast in till köket och frågade vad det var vi egentligen åt som var så gott...
...och en repris av det blev det här hemma i morse. En vanlig havregrynsgröt men med hälften vatten, hälften mjölk och flera stänk kanel (efter smak)! Det var lika gott tillsammans med rivna äpplen som med äppelmos!


Om jag kunde skulle jag sätta lukt på bloggen också. Vilken doft?! 


Kanel förstås! =)

3 kommentarer:

  1. Du äter nåt gott hela tiden och inte syns det på dig heller.Ät på du och du jag tror att kanel ökar förbränningen så det där vore nåt för mig.Tack för tipset! Kollegan

    SvaraRadera
  2. Ooooo...kanel i kaffet?!! Måste testa imorrn bitti! Kram från en som också ÄLSKAR kanel!! =)

    SvaraRadera
  3. Aha! Kanel i kaffet? Så blir det nästa gång =)

    SvaraRadera