tisdag 4 oktober 2011

Födelsedagsmiddag!

Idag har vi serverat födelsedagsmiddag här hemma. För idag är ingen vanlig dag för det är min mammas födelsedag! Naturligtvis måste det firas, så vi bjöd hem dem på mat. Till förrätt gjorde jag en sorts räkcocktail med avocadokräm (men den glömde jag ta kort på!). :) Med inspiration ifrån "Halv åtta hos mig" serverades sedan festspätta. Alltså rödspätta med kräftost och kräftstjärtar och till det sallad och stekt potatis.
Det fanns inte riktigt någon tid över till att baka tårta idag men ett besök på konditoriet hann jag klämma in. ;) Mycket bra efterrätt!
Nu har gästerna åkt, disken är diskad och magen putar mer än vad den brukar...
...så nu intar jag denna position i soffan! (OBS!!! Jag tittar inte på sport utan på Bolibompa!!!) =)

1 kommentar:

  1. Måste testa att kommentera! Har hört från läsare att det inte går.

    SvaraRadera