söndag 10 februari 2013

Städa städa...

Idag har familjen i villan haft storstädning på schemat. Vi har inte bara städat utan knuffat runt på en massa möbler också. Min tanke var att alla skulle byta sovrum. Men jag såg genast på makens min när jag presenterade idén att han inte alls var med på det påhittet. Så, vi nöjde oss med "lite" ommöblering istället.
Jag och sonen har sedan vi flyttade in i villan haft dåliga garderober. Lådorna och dess fästen hade gett upp långt innan vi köpte villan så egentligen var detta något vi (läs maken! ;)) skulle ha åtgärdat för länge sedan. Att ha någon ordning i garderoberna har därför varit en omöjlighet...

När städandet så nådde garderoberna gav städkärringen upp vilket resulterat i att maken, just i detta ögonblick, installerar nya ställningar med trådbackar i garderoben. Ytterliggare en omonterad ställning väntar på att få flytta in till sonen.
Städkärringen, hon som gav upp, har lutat sig tillbaka i soffan med sin lilla dator. Nu är det bara att njuta av ett nystädat och väldoftande hem, så gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar