tisdag 19 februari 2013

Baksjuk?!

Idag är jag lite tung, tung i sinnet. Kanske lite baksjuk, ja som bakfull fast efter sjukdom, typ. (För er som känner till att min mamma lägger till ordet typ i en mening när hon är på dåligt humör blir ju det där, typ, lite roligt. För er andra; så är det!) Det är iaf en sådan där dag när tankarna mal i huvudet. 

Jag känner mig grinig för att livets ekorrhjul ser ut som det gör. Arbeta hela dagarna och då lämna bort det bästa jag har här i livet. Herre gud, snart är de så stora att de inte vill ha mig med överallt och då kan jag ju sitta där och minnas.... när jag vinkade hej då genom fönstret på förskolan! Yeeeyy...

Största anledningen kommer jag inte att skriva ut här. Jag har skrivit, suddat, skrivit, suddat. Det blir för känsligt men avslutades så här; 
och det här kommer jag att få äta upp men jag är alltid bara mamma till mina barn! Så det så!
Eftersom det hade med förskolan att göra säger jag bara; Fasen, jag har alldeles för bra åsikter för att sitta mittemellan ;).

Nu ska jag göra det en klok dam sa till mig en gång när vi pratade om något som hon inte riktigt tyckte om;

Äh, drit på ein pinne å kåst iväg an! (Skit på en pinne och kasta iväg den!)

Så, imorgon förväntas återigen, solsken i blick! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar