måndag 6 augusti 2012

Stort

Om två veckor börjar min lilla tjej i skolan, i förskoleklass. Jag kan liksom inte begripa att hon blivit så stor redan! Förmodligen ser jag detta med lite mer skräckblandad förtjusning än vad damen ifråga gör. Jag tänker ju på allt runt omkring, det sociala samspelet mellan små och stora barn, mellan alla jämnåriga barn. Själv har jag alltid älskat skolan och jag hoppas innerligt att min lilla tös ska komma att göra det också.

Även om skolstarten om två veckor är STORT så tog vi faktiskt ett litet steg i den riktningen redan idag, vi började nämligen på fritids. Och med vi menar jag verkligen VI! Nytt för både stora och små men som tidigare konstaterats... det var nog mest nytt för mamman. Jag har liksom fått be om att följa med ytterligare en dag vilket inte var en självklarhet. Vi får väl se hur det blir med den saken imorgon. =)

1 kommentar:

  1. Åååh! Jag var i dina skor för precis ett år sedan... Så spännande!! För alla som sagt. :-) Hoppas det går bra!!
    Kram

    SvaraRadera