lördag 21 april 2012

Loppis

I år ska jag vara säljare i byns vårloppis med barntema. 
Alla artiklar man ska sälja märks upp med säljnummer och pris. Sedan är det bara att lämna in sakerna och under nästa söndag säljer arrangören prylarna. Så smidigt! Svårast är bara att komma på vad man ska sätta för pris på sakerna men jag satsar på urbilligt så kanske jag inte behöver ta så många saker med mig hem tillbaka.Vissa saker packade jag dock ner i en kartong som ska upp på vinden. De där sakerna maken inte ska se att jag inte kunde sälj, utifall att om kanske möjligtvis... ;)

3 kommentarer:

  1. Jag har ännu 2 kartonger med barnkläder jag bara inte kan göra mig av med. Samt en kartong med Duplo, lego, böcker. Nu spar jag till barnbarnen :)

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg att häfta fast prislapparna med häftapparat. Förra gången blev kläder ommärkta av oärliga köpare :(

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att det ska finnas sådana människor i farten! Lapparna är fasthäftade så jag hoppas de ska sitta! Marie: Ja, den kartongen betyder faktiskt en hel del för mammahjärtat! =)

    SvaraRadera