söndag 11 september 2011

Kudde i soffa

Idag har det varit ett sånt där härligt innesittarväder som snart ledde till att symaskinen kom fram. Men nu är det ju så att tygförrådet inte är så välfyllt och framför allt inte i tyger med blått på. Har liksom aldrig varit någon blå person men nu har jag upptäckt att det är riktigt fint, speciellt i mitt kök. Så, hur gör man då när den nya soffan som så vackert placerats i köket, behöver något blått i sig? Förra helgen fick jag med mig tre kökshanddukar med olika blå detaljer på. En av dessa fick duga bra! 
Efter några prov-vikningar fick jag till det. Ögglan att hänga upp handduken i passade som en dekoration på framsidan så efter lite knep och knåp blev resultatet till belåtenhet.
Och nu ska jag naturligtvis visa hur fin min (harkel, våran ;)) nya köksoffa blev med lite färg och en hel del kärlek! =)

4 kommentarer:

  1. Ni har nog tjänet mer än en krone på det där,jätte fint blev det! Kollegan

    SvaraRadera
  2. Snygg soffan blev :) har ju bara hört talas om den/HB

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är på att sy! Jättefint blev det alltihop!

    SvaraRadera