fredag 28 januari 2011

Träningspass två avklarat!

Jag har efter fem år på latsidan börjat passträna igen. Då, för fem år sedan, flyttade jag till Karlstad, blev sambo, gravid och full av ursäkter... Alla småbarnsföräldrar vet ju hur en vanlig vecka med arbete och förskola kan se ut. Sambon, som idag är min man, hade sin träning två kvällar i veckan och matcher på helgerna och det på allt annat vardagslunk, gjorde att veckan kändes fullbokad. (Jag vet, URSÄKTER!!)  Jag försökte mig på att köpa en träningsvideo och gympa i vardagsrummet när barnen sov, men det var faktiskt inte så roligt, saknade människorna runt omkring. En pilatesboll införskaffades men har bara använts av barnen som lekboll och aldrig till sitt rätta syfte.
Träningskläder införskaffades till min hemgympa så när det nu var dags att komma igång igen var det "bara" att ta fram dem och det skulle naturligtvis göras i sista sekunden. Men...var fanns dom egentligen? Då slog det mig att jag använt både tröja och byxor som "slapp-kläder" och tydligen hade jag suttit mycket på rumpan för där fanns nu ett litet hål. Så med noppig tröja och nylagade byxor åkte jag iväg till hallen. Just det, vattenflaska fick jag köpa på macken påvägen dit. Förberedelse, NOLL! Behöver jag tillägga att jag gömde mig längst bak under passet?

Klicka för att se filmen


Men nu är jag igång igen, corepass nr. två avklarades igår på lokala Friskis & Svettis. Jag SKA komma iväg en gång i veckan, det är ett måste. Fler pass är bonus och en bra sådan! =)

1 kommentar:

  1. Hej min kära dotter! Jag säger bara wao, det här har jag väntat på. Duktig flicka! Vi kanske kan gå tillsammans någon gång för i Lima är det bara ett pass i veckan den här terminen.
    Kram mamma

    SvaraRadera