måndag 9 juli 2012

Dripp dropp

Så var vi hemma igen efter en helt underbar resa i Beldibi, Turkiet. Jag kan varmt rekommendera alla att resa dit och bo på härliga Sentido Sultan, iaf om du reser med barn. Att ha all inclusive var ju bara såå bra och eftersom vi hade varmt, runt 40 grader dag och natt, så kunde barnen hämta dricka som serverades bredvid poolen hela dagarna och fick på så vis i sig den vätska som krävdes. 
Att resa själv med barnen var självklart inte helt avslappnande men jag hade bra hjälp av de andra så jag passade på att ta egna simturer när barnen roade sig med glassätning eller kortspel på land. Dessa pauser var dock inte så långa för de låg mest i blöt. =) På kvällarna, när mat skulle intas och därtill kläder bäras, kändes värmen lite mer påtaglig så efter kvällsmåltiden svalkade vi fötterna i havet och tittade på månen. Samma måne som även lyste över pappa därhemma. För visst längtade vi efter honom en hel del! 
Med facit i hand skulle jag ha lämnat barnvagnen hemma. Eftersom man har lånevagn på Arlanda och inte får behålla sin egen användes den aldrig på flygplatsen. Under veckan stod den hela tiden på hotellrummet eftersom vi bara badade och på kvällen strosade runt på hotellområdet. Däremot fick vi ha den på Antalyas flygplats och lämna ifrån oss den precis innan vi klev på planet. Ja ja, den var inte så jobbig att ha med heller men nästa gång reser jag utan...tror jag! =) Ett viktigt tillägg kan ju vara att mina barn inte är och har aldrig varit några "vagnbarn". Det innebär alltså att jag nästan aldrig använder vagnen i vardagen heller.

Fyra pooler och lika många vattenrutschkanor höll oss igång hela veckan. På kvällen lyste de härligt blå i mörkret. Vid varje pool fanns det badvakter och prover togs varje morgon för att hålla god kvalité (skönt med tanke på magsjukan som utbröt på ett hotell i Alanya pga av bajja i vattnet;)).  
 
Taurusbergen reste sig ståtligt i bakgrunden och gjorde naturen helt fantastisk. På kvällen erbjöds underhållning för stora och små på hotellets område. Mina små löss hängde med ett tag men efter dagar fyllda av bad och bad och åter bad var de ganska möra. Då var hotellrummets ac och medhavda DVD-spelaren (bästa saken i packningen efter UV-dressarna!) populärast. =)
Vi badade bara i havet en gång. Lilleman tyckte inte om vågorna och botten var fylld av stora stenar som var omöjliga att gå på vilket innebar att man var tvungen att vara simkunnig. Men det var en fröjd för ögat att det fanns där, oändligt och vackert. 

Kanske har ni förstått att vi haft det bra! Jag säger det igen, åk dit!!! Nu har jag lite ångest över regnet som faller dripp dropp här hemma, men tröstar mig med att vi iaf fick uppleva en RIKTIG sommarvecka! =)

2 kommentarer: