torsdag 28 juni 2012

Dagens läge i villan

Idag har jag VAB:at men imorgon är det dags för sista arbetsdagen för denna termin. Sju långa härliga veckor väntar...
Men för mina små hjärtan innebär morgondagen ett stort avsked. Lille e ska börja på en förskola för äldre barn nästa termin och då ska stora E börja skolan. Så imorgon ska de alltså göra sin sista dag på respektive avdelning och vi har av den anledningen gjort paket för hela slanten. 10 fröknar blir lika många paket och de är alla väl förtjänta av uppmärksamhet och uppmuntran! Dessutom blev det något till avdelningarna också.


Packningen är snart klar och jag tror i nuläget att de två resväskorna jag inhandlat till barnen räcker till oss alla tre. Det skulle ju vara riktigt smidigt! Vi är nervösa och pirriga och till det hör kanske att vi har även kommit på att vi nog kommer att sakna pappan/maken en hel del. Men det kan det ju vara lite bra att få göra ibland! ;)

3 kommentarer:

  1. Aha! Åker du själv med dom! Tufft! Har jag också tänkt, men vet inte riktigt om jag vågar (orkar).

    SvaraRadera
  2. Jag har (som tur är) både moster och mormor med! =)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Var väl det jag tänkte. Fick prestationsångest en vända där... ;-)

    SvaraRadera