fredag 28 december 2012

De blidde visst...

...lite mer jul iaf. Supersnälla grannarna lånade med sig underbaraste 6-åringen för en tripp till 
.
Ska bli roligt att höra henne berätta om sitt äventyr när hon kommer hem.

Jag och lilleman får spendera dagen med att laddar inför morgondagen då ett besök i skidbacken är ett måste. Lille e fick nämligen blodad tand och älskade verkligen att åka skidor. Jag är väl medveten om att sele inte är bästa sättet att lära barn att åka slalom med. Men när vi ändå skulle hyra pjäxor till honom inför premiärturen, slängde vi med en sele i hyran. Jag misstänkte nämligen att han kunde bli lite väl tuff för sin förmåga och storlek. Väl där användes inte selen förrän lilleman fick sitt önskemål besvarat och vi begav oss till en större backe. I backen åker han själv framför mig, som tur var fast i selen, och skriker "Men släpp mig mamma, jag kan åka själv!!!" Aldrig i livet tänkte mamman och såg på sin handhöga son som inte hade vare sig vett eller kunskap till att svänga eller bromsa. Så jag kommer fortsätta ha honom i sele tills han uppvisar lite mer lugn och lite kunskap i "tyngden på dalskidan".
Att vi tillsammans, hela familjen, har ett och samma fritidsintresse känns superroligt och att vi nu kan delta allihop är ju bara toppen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar